Poveste ovala! Locomotiva prima medaliata cu aur la un turneu international
In decursul anilor, rugby-ul a fost o sectie de valoare a clubului feroviar bucurestean. Inceputa in anul 1932, povestea balonului oval langa Podul Grant este una superba. Rugbystii au evoluat mai intai pe terenul Triunghi, strajuit de trei linii de cale ferata, sub numele de CFR Grivita Rosie, cu toate ca faceau parte integranta din Clubul Sportiv Rapid Bucuresti. Mai tarziu, dupa incheierea Celui De-al Doilea Razboi Mondial, echipa, ca si clubul, si-a schimbat denumirea in Locomotiva. Sub aceasta nomenclatura, feroviarii au obtinut primul mare succes al rugby-ului romanesc.
La Festivalul Mondial al Tineretului si Studentilor, gazduit de Bucuresti in anul 1953, echipa Locomotiva RPR a cucerit medalia de aur. Formatia noastra s-a impus cu 29-9 in fata celor de la Constructorul, apoi cu 27-3 in meciul cu Reprezentativa Intregii Germanii. In etapa a treia, Locomotiva a castigat prin forfait partida cu Combinata studentilor din Australia si Noua Zeelanda, aceasta formatie nedorind sa evolueze, sub pretextul ca Locomotiva era, de fapt, nationala Romaniei. Acest lucru se poate verifica partial, deoarece giulestenii primisera intariri, sub forma de imprumut, de la alte echipe, in vederea participarii la aceasta competitie. In ultima etapa, studentii francezi de la FSGT au fost invinsi cu categoricul scor de 63-0, astfel ca Locomotiva, cu 4 victorii din tot atatea meciuri, a cucerit medalia de aur la Festivalul Mondial al Tineretului si Studentilor. Partidele s-au desfasurat in cuplaj, pe Stadionul 23 August, construit special cu aceasta ocazie.
Formula Locomotivei care a repurtat acest succes a fost, in ordine crescatoare a numerelor de pe tricou, urmatoarea: Gheorghe Parcalabescu, N. Juganaru, S. Lurich, C. Cocor, S. Mehedinti, Viorel Morariu, E. Dumitrescu, St. Constantin, D. Ionescu, M. Gabrielescu, A. Tanasescu, A. Caligari, R. Nanu, D. Ghiuzelea, A. Penciu. Rezerve au fost: A. Niculescu, M. Manolache, C. Krammer, I. Dobre, E. Denischi si V. Voicu.
Tot din 1953, an in care la festival au sosit prima data rugbysti de la Antipozi in Romania, dateaza si organizarea campionatului intern al CFR. Membrii atelierelor de reparat vagoane, locomotive, scularie si alte sectii, jucau intre ei, cu frecventa saptamanala, pe terenul din Parcul Copilului, situat in cartierul care atunci se numea Steaua CFR. Tribunele erau umplute pana la refuz, la aceste meciuri, de catre alti angajati ai CFR.
Capitanul echipei Locomotiva a fost Viorel Morariu, ales portstindard al delegatiei, cu toate ca tatal sau, preot greco-catolic intr-o comuna brasoveana, fusese in detentie, in inchisorile comuniste.
La final atasam timbrul filatelic emis cu ocazia Festivalului Mondial al Tineretului si Studentilor, editia Bucuresti 1953, de catre Posta Romana, institutie aflata atunci sub tutela Ministerului Transporturilor si telecomunicatiilor, ca si echipa de rugby Locomotiva. Valoarea acestei marci, la momentul emisiunii originale, era de 65 de bani. Valoarea acestui trofeu al Locomotivei, astazi, este inestimabila.
Articolul a fost realizat in colaborare cu CS Rapid Bucuresti.
Articole similare
CUPA ROMÂNIEI 2024 / FAZA GRUPELOR / ETAPA 1: Victorii clare pentru CSM Știința Baia Mare și Steaua București
CUPA ROMÂNIEI 2024 / FAZA GRUPELOR / ETAPA 1: Rapid și Steaua au deplasări dificile la Baia Mare, respectiv la Gura Humorului
FRANTA / PRO D2 / ETAPA A 5-A: Adrian Moțoc a marcat un eseu pentru Biarritz în meciul victorios cu Grenoble
THE RUGBY CHAMPIONSHIP 2024: Springboks au învins Argentina și au câștigat trofeul pentru a 5-a oară
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te la newsletterul Rugby.ro si primeste ultimele noutati pe email.